Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we u helpen?
- Klantenservice
- Productinformatie
- Betaling
- Bezorging
- Garantie
- Retourneren
FAQ
-
Hoe kan ik betalen bij Haag & Heg?U kunt bij Haag & Heg betalen door middel van de volgende betaalwijzen: iDEAL, Mastercard, Visa, PayPal & Klarna achteraf betalen (+€1,95 administratiekosten).
-
Ik zoek een speciaal product.Geen probleem. We kunnen producten die niet direct op de website staan misschien wel leveren. Een bericht sturen is dan het snelste. Zo kunnen we u misschien toch helpen.
-
De hoogte die ik wil bestellen staat er niet bij?Indien de gewenste hoogte er niet bij staat, kan het zijn dat we deze niet direct op voorraad hebben. Als u ons een bericht stuurt, kunnen we kijken of we de gewenste hoogte kunnen leveren. Zo kunnen we u misschien toch helpen.
-
Er staat geen bloeiperiode bij het product?Dat houdt in dat de plant geen specifieke bloeiperiode heeft.
-
Wat is het verschil tussen planten met blote wortel, kluit of pot?
Planten die uit volle grond worden geleverd (met blote wortel), zijn alleen leverbaar als ze niet groeien (November-April). Doordat deze planten "makkelijker" te kweken zijn, zijn ze goedkoper dan planten die in pot worden gekweekt. Ze zullen wel meer moeite moeten doen om zich te settelen.
Planten met kluit zijn voor het grootste gedeelte van het assortiment het gehele jaar leverbaar. Vaak zijn dit de wat grotere planten, omdat ze niet overleven als je ze met blote wortel zou transporteren.
Planten die in pot geleverd worden, zijn in pot gekweekt. Dit houdt in dat de plant sterkere wortels heeft en het hele jaar door geplant kan worden.
-
Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?Nee, dit hoeft niet. U kunt gewoon de benodigde informatie invullen op de bestelpagina zonder een account aan te maken. Een account aanmaken is gemakkelijker voor bestellingen in de toekomst. Daarnaast kunt u een verlanglijst bijhouden die gekoppeld is aan uw account.
-
Hoe plant ik mijn nieuwe haag?Wij vinden het erg belangrijk dat u veel plezier zult beleven van uw nieuwe haag. Daarom is het van belang dat u de haag op de goede wijze gaat planten. Met onze instructies bent u er zeker van dat uw nieuwe planten goed aangroeien en u een schitterend resultaat krijgt.
-
Hoe kan ik bestellen?
Bij Haag & Heg bestelt u planten heel eenvoudig. U bepaalt welke plantensoort/haagsoort u wilt en u kunt direct bepalen welke hoogte u zou willen en hoeveel meter u nodig heeft. Wij hebben een unieke manier van bestellen ontwikkeld waardoor u heel snel duidelijkheid krijgt betreft product, prijs, formaat en plantvorm welke haag het best bij u past.
Wanneer u een keuze hebt gemaakt, drukt u op bestellen. U kunt nu in uw winkelwagen zien welke producten u zojuist hebt geselecteerd. U kunt hier nog uw bestelling wijzigen indien dat wenselijk is. Daarnaast kunt u ook een bestelling toevoegen. Bijvoorbeeld het plantpakket.
Als u de bestelling definitief wilt maken, kunt u doorklikken om de verzendgegevens in te vullen. Op basis van de orderwaarde worden de transportkosten automatisch berekend. Als u akkoord bent met het totaaloverzicht, kies u voor afrekenen. U krijgt een scherm waarbij u kunt kiezen uit meerdere betaalopties. U kiest 1 van deze betaalopties en daarna zorgen wij ervoor dat uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u wordt afgeleverd.
-
Kan ik mijn bestelling retourneren wanneer de planten niet bevallen?U heeft het recht om binnen 14 dagen nadat onze transportpartner de planten bij u heeft geleverd uw bestelling te retourneren. Laat het ons dan schriftelijk weten door een email, brief of fax te sturen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier. Onze contactgegevens vindt u hier. Het is voldoende dat we uw bericht binnen de herroepingstermijn van 14 dagen ontvangen.
Wij zullen de retourkosten voor onze rekening nemen. Zodra we de bestelling terug hebben ontvangen, betalen wij u terug met hetzelfde betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. De volledige voorwaarden die voor het retourneren gelden, kunt nalezen in onze Algemene Voorwaarden.
-
Kan ik mijn bestelling ruilen?Het ruilen van producten is helaas niet mogelijk. We willen u vragen om in dit geval uw bestelling te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.
-
Ik ben niet tevreden over mijn bestelling. Waar kan ik een klacht indienen?Wij vinden het uitermate belangrijk dat u tevreden bent over uw bestelling. U heeft verkeerde of beschadigde planten ontvangen? Neem s.v.p. binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op. Het beste kunt u ons een email sturen. We zullen proberen zo snel mogelijk het probleem te verhelpen.
-
Wat is de aangroeigarantie?U merkt na een tijd dat u planten zwak eruitzien? Een of meerdere planten gaan dood? Neem s.v.p. direct contact met ons op wanneer het niet goed gaat met uw planten. We geven graag advies. In de meeste gevallen is het een verzorgingsfout en met onze tips knappen de planten snel weer op. Gaan de planten alsnog kapot bieden we een aangroeigarantie. Wij garanderen dat de planten die wij verkopen goed aangroeien mits ze volgens onze instructies zijn aangeplant en verzorgd. Hiervoor ontvang u van ons instructies. De garantie heeft een looptijd van twee maanden. Indien de planten ondanks correcte verzorging kapotgaan, krijgt u bij de aankoop van nieuwe planten korting. De volledige voorwaarden die voor de aangroeigarantie gelden, kunt nalezen in onze Algemene Voorwaarden.
-
Kan ik mijn planten ook laten staan als ze bezorgd zijn voordat ik ze in de tuin plant?
Dit is voor potplanten en kluitplanten geen probleem. Planten met een blote wortel drogen echter snel uit en dienen ondergedekt te worden onder een oude deken of plastic en het beste is dat je ze dan tijdelijk bij elkaar in de grond graaft. Maar wacht niet te lang met aanplanten. Ook is het belangrijk dat de planten niet uitdrogen of beschadigen.
Zet ze in ieder geval niet in een te warme omgeving, want dan raken ze van streek wat betreft het klimaat. Leg de planten ook niet in de volle zon en wind neer, planten met een kale wortel kunnen op deze manier binnen 5 minuten uitgedroogd raken.
-
Kunnen jullie ook mijn planten aanplanten in de tuin?Wij hebben een netwerk van gerenommeerde hoveniers die vakkundig uw haag kunnen aanplanten in uw tuin. Wilt u weten welke hovenier wij aanbevelen, neem dan gerust contact met ons op.
-
Hoe kan het dat jullie zo scherpe prijzen hebben?Haag-Heg zorgt ervoor dat de prijzen voor u als consument zo laag mogelijk blijven. Aangezien alle planten uit onze eigen kwekerij komen en u de planten direct bij ons en niet bij een tuincentrum koopt, bespaart u hierdoor veel geld.
-
Wanneer kan ik het beste planten?
Voor het aanplanten van een haagplant heeft Haag & Heg een plantperiode meegegeven als kenmerk aan iedere plant. Hierdoor wordt het duidelijk wanneer u de plant aan zou kunnen planten in de tuin. Over het algemeen zijn de pot en kant-en-klaar hagen het gehele jaar aan te planten en zijn de blote wortel plant en planten met kluit alleen aan te planten van oktober t/m april.
Heeft u hulp nodig bij het aanplanten van de haag neem dan contact met ons op. Wij kunnen u helpen aan een goede hovenier die uw haag vakkundig kan aanplanten.
-
Hoe bereik ik jullie klantenservice?Heeft u vragen over onze producten, onze website of andere vragen of opmerkingen? U kunt ons het beste bereiken via de chat of email. We antwoorden tijdens onze openingstijden op de chat zo snel als mogelijk en via email binnen 24 uur. Ook zijn we tussen 8 uur en 17 uur telefonisch bereikbaar. Bekijk onze contactgegevens.
-
Is het mogelijk om af te halen bij Haag & Heg?Het is mogelijk om uw planten zelf bij ons af te halen. Vanwege uw en onze veiligheid hebben wij hiervoor de mogelijkheid op vrijdagmiddag tussen 12.00 uur en 16.00 uur of op zaterdagochtend tussen 08.00 uur en 12.00 uur.
-
Hoe en wanneer ontvang ik mijn haagplanten?Zodra u een bestelling plaatst, heeft u de mogelijkheid de week van waarin u de planten wilt ontvangen te selecteren. U kunt er tijdens het bestelproces ook voor kiezen om uw bestelling over een aantal weken in ontvangst te nemen. Hierbij hoeft u alleen de gewenste leverweek te selecteren.
Wilt u graag weten op welke dag uw planten geleverd worden? In de door u gekozen leverweek kunt u vanaf donderdag contact met ons opnemen. We kunnen u dan vertellen op welke dag we verwachten dat uw planten geleverd worden. Het kan echter gebeuren dat we deze leverdag in verband met verschillende (logistieke) problemen niet kunnen halen. In dat geval zal de levering een werkdag later plaatsvinden.
Om de hoge kwaliteit van de planten te kunnen waarborgen, maakt onze chauffeur niet altijd een afspraak voor levering. Hierdoor kan het gebeuren dat u niet thuis bent wanneer onze chauffeur voor de deur staat om de planten af te leveren In dit geval worden de planten voor uw huis geplaatst. U hoeft hierdoor dus geen extra een dag vrij te nemen om de bestelling in ontvangst te nemen!
Uw haagplanten worden op zogeheten wegwerppallets geleverd. De chauffeur plaatst de pallet(s) voor uw huis. Dit heeft als voordeel dat u uw nieuwe haagplanten pas van de pallet(s) hoeft af te halen wanneer u deze wilt gaan planten. De pallets die wij gebruiken zijn van onbehandeld hout gemaakt. U hoeft deze niet terug te geven. U kunt de pallet(s) bijvoorbeeld als brandhout voor de kachel gebruiken. Vanwege het logistiek systeem is het niet mogelijk de haagplanten op een andere manier dan wegwerppallets te leveren en de pallet(s) te retourneren. -
Hoe groot is de kluit?Afhankelijk van de grootte van de plant moet de geul iets groter zijn dan de kluit. Hieronder kunt u nakijken hoe groot de kluit ongeveer is:
Hoogte van de plant
Gemiddelde breedte van de kluit
Gemiddelde hoogtevan de kluit
60-80 cm
20-25 cm
25-30 cm
80-100 cm
25-30 cm
25-30 cm
100-125 cm
30-35 cm
35-40 cm
120-140 cm
35-40 cm
40-45 cm
140-160 cm
35-40 cm
40-45 cm
160-180 cm
40-45 cm
40-45 cm
180-200 cm
45-50 cm
50-55 cm
200-225 cm
50-55 cm
50-55 cm
225-250 cm
55-60 cm
55-60 cm
250-275 cm
55-60 cm
55-60 cm
300-350 cm
60-65 cm
60-65 cm
350-400 cm
65-70 cm
65-70 cm
-
Hoe vaak moet ik mijn haag water geven?Het is belangrijk dat u de reeds geplante planten voldoende water geeft. Hier leest u er meer over.
-
Hoe vaak moet ik mijn haag snoeien?Wanneer en hoe vaak u uw haag moet snoeien, is afhankelijk van de plantsoort. Wij geven bij elke plant aan hoe vaak en wanneer u deze moet snoeien. Ook geven wij op onze blog veel tips over de verzorging van uw haag.
-
Moet ik thuis zijn wanneer de planten worden geleverd?Nee, indien u niet thuis bent wanneer onze chauffeur voor de deur staat om de planten af te leveren, worden de planten op een veilige plek voor uw huis geplaatst. U hoeft hierdoor dus geen extra een dag vrij te nemen om de bestelling in ontvangst te nemen.